MODULE DESCRIPTION FORM
Module Information معلومات المادة الدراسية |
|||||||
Module Title |
Human Right and Democracy |
Module Delivery |
|||||
Module Type |
S |
|
|||||
Module Code |
ATU11207 |
||||||
ECTS Credits |
2 |
||||||
SWL (hr/sem) |
50 |
||||||
Module Level |
UGx11 1 |
Semester of Delivery |
1 |
||||
Administering Department |
Type Dept. Code |
College |
Type College Code |
||||
Module Leader |
Name: hyder abd jalel mahdi |
|
|
||||
Module Leader’s Acad. Title |
Asist Professor |
Module Leader’s Qualification |
Ph.D. |
||||
Module Tutor |
Name (if available) |
|
|
||||
Peer Reviewer Name |
Name |
|
|
||||
Scientific Committee Approval Date |
01/06/2023 |
Version Number |
1.0 |
||||
Relation with other Modules العلاقة مع المواد الدراسية الأخرى |
|||
Prerequisite module |
None |
Semester |
|
Co-requisites module |
None |
Semester |
|
Module Aims, Learning Outcomes and Indicative Contents أهداف المادة الدراسية ونتائج التعلم والمحتويات الإرشادية |
|
Module Objectives أهداف المادة الدراسية
|
Description: The course in biophysics relates to the use of principles and fundamental physics concepts in the study of biological systems.
|
Module Learning Outcomes
مخرجات التعلم للمادة الدراسية |
Important: Write at least 6 Learning Outcomes, better to be equal to the number of study weeks.
|
Indicative Contents المحتويات الإرشادية |
|
Learning and Teaching Strategies استراتيجيات التعلم والتعليم |
|
Strategies |
The main strategy that will be adopted in delivering this module is to encourage students’ participation in the seminars, while at the same time refining and expanding their critical thinking skills. This will be achieved through classes, interactive seminars involving some sampling activities that are interesting to the students.
|
Student Workload (SWL) الحمل الدراسي للطالب محسوب لـ ١٥ اسبوعا |
|||
Structured SWL (h/sem) الحمل الدراسي المنتظم للطالب خلال الفصل |
18 |
Structured SWL (h/w) الحمل الدراسي المنتظم للطالب أسبوعيا |
1.2 |
Unstructured SWL (h/sem) الحمل الدراسي غير المنتظم للطالب خلال الفصل |
32 |
Unstructured SWL (h/w) الحمل الدراسي غير المنتظم للطالب أسبوعيا |
2.3 |
Total SWL (h/sem) الحمل الدراسي الكلي للطالب خلال الفصل |
50 |
Module Evaluation تقييم المادة الدراسية |
|||||
As |
Time/Number |
Weight (Marks) |
Week Due |
Relevant Learning Outcome |
|
Formative assessment |
Quizzes |
2 |
10% (10) |
5 and 10 |
LO #1, #2 and #10, #11 |
Assignments |
2 |
10% (10) |
2 and 12 |
LO #3, #4 and #6, #7 |
|
Projects / Lab. |
1 |
10% (10) |
Continuous |
All |
|
Report |
1 |
10% (10) |
13 |
LO #5, #8 and #10 |
|
Summative assessment |
Midterm Exam |
1hr |
10% (10) |
7 |
LO #1 - #7 |
Final Exam |
3hr |
50% (50) |
16 |
All |
|
Total assessment |
100% (100 Marks) |
|
|
Delivery Plan (Weekly Syllabus) المنهاج الاسبوعي النظري |
|
Week |
Material Covered |
Week 1 |
تعريف الحق وعناصره مفهوم الشخصية القانونية |
Weeks 2 |
مميزات الشخصية الانسانية نشأت مصطلح حقوق الانسان |
Weeks 3 |
الحق بالحياة ، الحق بالكرامة وسلامة الشخصية الحقوق الشخصية |
Week 4 |
الحق بالاقامة والتنقل ، الحق بالخصوصية الحق بالتكامل الجسدي ، الحق بالجنسية |
Week 5 |
حماية من التجارب الطبية الحقوق الفكرية |
Week 6 |
حرية الرأي ، حرية المعتقد حرية التعليم ، حرية الصحافة |
Weeks 7 |
حرية الاجتماع والتظاهر ، حرية تكوين الاحزاب والجماعات السياسية الحقوق السياسية |
Week 8 |
حق الانتخاب والترشيح ، حق التوظيف الحق بالمساواة ومظاهره |
Week 9 |
الحقوق الاقتصادية الحقوق الاجتماعية |
Week 10 |
الضمانات الدستورية لحماية حقوق الانسان الحق بالرعاية الصحية |
Week 11 |
الضمانات الدستورية لحماية حقوق الانسان مبدأ الدستور المدون |
Week 12 |
مبدأ الفصل بين السلطات مبدأ سيادة القانون |
Week 13 |
الضمانات القانونية لحماية حقوق الانسان مبدأ لا جريمة ولا عقوبة الا بنص ، شخصية العقوبة |
Week 14 |
مفهوم الديمقراطية صور الديمقراطية |
Week 15 |
حقوق الطلاب ووجباتهم في تعليمات انضباط الطلبة العقوبات الانضباطية في تعليمات انضباط الطلبة |
Week 16 |
Final exam |
Learning and Teaching Resources مصادر التعلم والتدريس |
||
|
Text |
Available in the Library? |
Required Texts |
|
Yes |
Recommended Texts |
الدستور العراقي |
No |
Websites |
|
مخطط الدرجات |
||||
Group |
Grade |
التقدير |
Marks % |
Definition |
Success Group (50 - 100) |
A - Excellent |
امتياز |
90 - 100 |
Outstanding Performance |
B - Very Good |
جيد جدا |
80 - 89 |
Above average with some errors |
|
C - Good |
جيد |
70 - 79 |
Sound work with notable errors |
|
D - Satisfactory |
متوسط |
60 - 69 |
Fair but with major shortcomings |
|
E - Sufficient |
مقبول |
50 - 59 |
Work meets minimum criteria |
|
Fail Group (0 – 49) |
FX – Fail |
راسب (قيد المعالجة) |
(45-49) |
More work required but credit awarded |
F – Fail |
راسب |
(0-44) |
Considerable amount of work required |
|
|
|
|
|
|
Note: Marks Decimal places above or below 0.5 will be rounded to the higher or lower full mark (for example a mark of 54.5 will be rounded to 55, whereas a mark of 54.4 will be rounded to 54. The University has a policy NOT to condone "near-pass fails" so the only adjustment to marks awarded by the original marker(s) will be the automatic rounding outlined above. |